ulkomaille lukion jälkeen
RE: ulkomaille lukion jälkeen
Moikka! Oon ite ulkomailla opiskelemassa ja huomasin että aika paljon saa itse tietoa etsiä netistä... Hakuprosessi kouluun riippuu aika paljon siitä mihin maahan oot muuttamassa, yleensä koulujen sivuilla lukee miten niihin haetaan! :) Täältä studentumin sivuiltahan löytyy kans tietoa koulutuksista ulkomailla. |
Peruselämän kustannuksissa auttaa Kela! Kelalta saa korotettua opintotukea jos opisklee ulkomailla Kelan hyväksymässä koulussa! Koulun ohella voi käydä töissä jos haluaa mutta itse olen ainakin Kelan tuilla pärjännyt ihan loistavasti... Ulkomailla opiskelu on turvallisempaa kun voi luottaa kelaan ;) Kustannukset tietty voi muuten vaihdella opiskelupaikasta toiseen. |
Mihin oot ajatellu lähteä opiskemaan? Oon itekin suunnitellu lukion jälkeen lähteväni jonnekin! :) Ulkomailla opiskelu tai kielikurssit kyllä kiinnostaa, ehkä Australiaan tai Jenkkeihin! |
Ite oon lähdössä lukion jälkeen Aasiaan opiskeleen. Koska haluan johonkin lämpimään, halpaan ja erilaiseen paikkaan luksustelemaan! Asia Exchangelta löytyy aika kätsysti tietoa ja niitten kautta oon Aasiaan lähdössä. Joko Balille tai Bangkokiin...tai sit molempiin:) Tossa sivut: www.asiaexchange.fi |